tisdag 12 januari 2016

Nyårslöftet #1

Jag är inte mycket för nyårslöften men i år har jag faktiskt ett: att inte vänta med att använda "fintygerna". För mig är fintyger tyger som är smått omöjliga att få tag på eftersom de inte längre tillverkas och som ingen vill sälja eftersom de är så fina. Först ut är ekorrtyget som blev en body med marinblå kantning. Till det muddbyxor i jeanstrikå. Mycket roligare att se ekorrarna på en halvåring än på tyghyllan!


 
 
 

Material

Jersey från Liandlo tror jag, mudd från JNY och fina knapparna med klöverhjärtan från LE Knappar. Till bodyn har jag använt mönster från Hallonsmula Design.


3 kommentarer:

  1. Jag har precis lagt undan minstingens body i det här tyget. Det är så fint, i all sin enkelhet!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ofta är de enklaste tygerna finast tycker jag! :-)

      Radera
  2. Helt rätt resonerat! Borde själv tänka på samma sätt. Egentligen borde man sy i allt direkt efter inköp för att de inte ska bli dessa godingar, sy när det fortfarande finns kvar att köpa mer. Tyvärr inne det inte lika mycket sytid som det finns tid att handla tyg på, eller rättare sagt; det går snabbare att köpa hem 2m tyg än att sy upp det :)
    Jättesöt body! Håller med om att tyget gör sig bättre på en halvåring än på hyllan!

    SvaraRadera